zondag 27 januari 2013

Droge benen




Droge, geschilferde benen kan je eenvoudig verzorgen.
Een droge huid veroorzaakt dikwijls jeuk.

Je kan je huid terug gladder maken en de jeuk laten verminderen  als je regelmatig scrubt.
Ook je benen insmeren met een goede vochtinbrengende bodylotion helpt je huid gezond te houden, maar als je benen niet gescrubt zijn, smeer je enkel op dode huidcellen. Je raadt het al, het effect is dan bijna nihil.
Wanneer je eerst scrubt, verwijder je de dode huidcellen en kan je bodylotion beter zijn werk doen.
Ik verkies in de winter een meer voedende bodybutter voor mijn benen.  De body butter is romiger en dikker dan de zomerse lotions en voorziet de huid  optimaal van vocht. Zeker in de winter zijn ze een aanrader om de droge huid te voeden en te beschermen. Het nadeel is wel dat ze iets langer tijd nodig hebben om in te trekken. Ik maak eerst mijn handpalmen warm door ze tegen elkaar te wrijven, neem dan een noot bodybutter en masseer die in mijn huid. Door de  warmte, wordt de butter vlugger opgenomen door de huid. Je huid is terug heel mooi en glad .
Bij twijfel over je huidtype vraag dan raad aan de verkoopster welke scrub, crème of butter het best geschikt is voor jouw huidtype. En wees ook niet bang om een nieuw geurtje uit te proberen er zijn er genoeg, je humeur zal er ook beter bij worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten